Blandband...

Gu vilken härlig sommarvärme det blev bara sådär på en dag.=). Hoppashoppas den sitter i nu. När var på väg hit till jobbet förut satt jag och lyssnade på musik och kom att tänka på de kära gamla blandbanden som fanns förr och insåg att jag saknar de. Det är inte lika enkelt med skivor på någonsätt. Blandskivan har inte alls fått den genomslagskraft som blandbandet hade.
Hade till och med brevväner som jag skickade blandband till minns jag och de till mig. Sen gjorde vi egna omslag och allt....hur kul som helst. Min stereo har ju iof kasettbandare....det sitter till och med en kasett kvar i den. Det tål kanske att tilläggas att min stereo har jag haft sen jag var 12, men det fungerar än=).  Men frågan är säljs fortfarande kasetter?
Spelar kanske mer eller mindre roll då de flesta bilar har cdspelare idag. Eller att önska kanske...en sån där bilstereo som tar usb....det kanske vore att satsa på....blandusb!=)


Kommentarer
Postat av: Karin

Bland-usb - det var en bra idé!

Jag tror faktiskt inte det säljs kassetter längre, men jag håller med dig, det var något speciellt med de där blandbanden som man mixade ihop själv och sedan skickade till varandra.

Säg till om du hittar kassetter någonstans! ;)

2010-05-16 @ 08:42:42
URL: http://karin.mabra.com
Postat av: Rebecka

Den prickiga klänningen är från bubbleroom ;)

2010-05-16 @ 18:47:38
URL: http://rebeckaeliasson.blogg.se/
Postat av: Maria

super fin header:)

2010-05-16 @ 21:39:04
URL: http://maarrijaas.blogg.se/
Postat av: Tommy

Det är mp3-format som gäller 2010 men jag håller med, man hade jävligt mycket skoj med dom där. Kunde sitta framför radion i flera timmar för att få höra mina låtar så att jag äntligen kunde få trycka på "record" knappen. Man stal nog lika mycket musik då som nu. Eller kanske inte riktigt men nästan :)

2010-05-16 @ 22:31:36
URL: http://www.finest.se/tommystahl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!