Metaltown 2011...

Yes, semestern har börjat!!! Dock undrar jag var solen är =). Semesterninleddes med en tripp till Göteborg och Metaltown... Vad kan man säga, jag är ingen metalbrud...rock ska det va, men jag hade det riktigt skoj! Och jag var ju där av några orsaker...som SOAD, Korn och självklart Volbeat.

Vi åkte skapligt på fredagen, men kom fram mindre skapligt efter lite felkörningar i Gbg, men fram kom vi...och det är väl det som räknas=). "åk rakt fram där vi svängde höger två gånger" en av favoritkommentarerna under helgen...som uppstod när vi som sagt åkte fel!

Väl där börjarde solen titta fram...och vi var nog lite sega på grund av bilresan, men efter lite mat och en lååång väntan på System of a Down så var vi nöjda.... Kan skriva en hel del grejer som inte var bra, men det känns ju inte riktigt lika skoj plus att det känns som många andra besökare just lyft fram dessa delar...

       
Det var fredagen och efter den efterlängtade SOAD konserten skuttade vi "hem" lyckligt.
Vi hade turen att bo i lägenhet och det är LYX när man är på festival, speciellt när man kanske inte är vigast i världen längre.=)

Lördagen startades väldigt segt i soffan, men vi piggnade till och drog oss in till staden för mat, COLA och lite Shopping!!! Är grymt nöjd med mina små shopping fynd jag fick med mig hem, två munkjackor, en kjol och en bandana rikare.
Sedan kom regnet...men med rätt kläder och ponchos tog vi oss an Metaltown dag 2....och vilken dag sen! Vi pendlade mellan de två stora scenerna, eller ja de stod ju så tätt så så jädrans mycket att röra på sig blev det ju inte=).
Dagen började med Cradle of Filth, ett band som jag inte lyssnar på, men som jag ändå anser att man går och kollar på om de spelar, vilket vi gjorde. De känns ju mycket Tim Burton när man ser bandet. Speciellt frontfiguren Dani Filth.
  

Sen var jag lite sugen på Bring Me The Horizon för att det stått så mycket om de överallt och det blev en positiv överraskning helt klart....vilken jävla scenenergi! Riktigt bra, ett band man blev glad av helt enkelt.
 

Sen hände det....jag blev kär!!!! Det är inte ofta det händer, men ibland så smäller det bara till....och vissa band bara går rakt in...Ska va ärlig och säga att jag inte kände till Avenged Sevenfold mer än att jag kände igen någon låt. MEN vad gjorde det när de bara gick rakt i i hjärtat och jag gick därifrån med en stark vilja av att vilja köpa deras skivor på en gång och med stora hjärtan i ögonen! Fy fan vilken underbar känsla. Plus att de ska ha stor cred för scendekorn och det faktum att de bytte backdrop flera gånger under framträdandet...jag gillar när band anstränger sig lite extra.
Även om jag först trodde att ett band i stil med Cradle of Filth skulle komma upp på scenen, men det är ju just det som är så bra....det ska inte vara förutsett eller följa stilmallar det ska gå den väg man själv vill. Detta blev jag grymt imponerad över...helt underbar musik leverade de!
    
Sedan måste jag ju visa den grymt vackra, om än sorgliga backdropen...måste vara en av de snyggaste ever...


Det bästa denna dag var ju att konserterna i stort sett avlöste varann så vi behövde inte vänta speciellt länge. Och regnet...det märktes knappt för att det var så grymt bra allting! Det blev nästan bara mysigt med lite droppar till.

Korn intog scenen och gjorde som senast jag såg de ett kanon framträdanden. Både Korn och SOAD är ju en nostalgitripp för mig på en sådär 10 år tillbaks i tiden.
  

Kvällen avslutades för vår del med bandet från grannlandet Volbeat, och det var så bra så!!! Helt klart festivalens tacksammast band. Och ja...jag gillar de helt enkelt. Kanske va de lite bättre i Hovet, men jag vet inte, de tar in gästartister och utnyttjar scenen på bästa sätt vad mer kan man begär och kör de låtar man vill höra.
    


Inget regn i världen kunde ha stoppat oss här, det var en riktig bra dag och festival och jag ville inte därifrån....utan ville bara ha mer o mer....
<3 jag är helt klart nöjd, lördagen lyfte allt.

Blev även grymt imponerad över filmningen festivalen körde på storbildsskrämarna, det var riktigkt bra och gav mig massor av idéer till framtida projekt med Purple Production.

Nu ska jag gå och hoppas på en riktigt solig fortsättning av semestern!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!